
В навечерието на 24 май – Деня на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура – Варненският свободен университет „Черноризец Храбър“ получи изключително високи оценки за всички докторски програми от професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“. Резултатите са постигнати в рамките на последните акредитационни процедури на Националната агенция за оценяване и акредитация.
С най-висока оценка – 9,33 (по десетобалната система) е акредитирана
докторска програма „Техника на безопасността на труда и противопожарна техника“. Тя развива научна и приложна експертиза в областта на пожарното инженерство и безопасните условия на труд в сферата на строителството.
С оценка 9,24, са
две програми: „Архитектура на сгради, конструкции, съоръжения и детайли“ и „Териториално и ландшафтно устройство и градоустройство“. Първата изгражда висококвалифицирани кадри с изследователски и аналитични умения в архитектурното проектиране, а втората - в териториалното планиране, екологията и дизайна на публични пространства.
Оценка 9,22 получи
докторската програма „Строителни конструкции“, насочена към развитието на иновативни технологии, анализ и проектиране на съвременни строителни системи.
С 9,19 е
програмата „Синтез на архитектурата с другите изкуства, интериор и архитектурен дизайн“. Нейният интердисциплинарен характер съчетава архитектурата с естетиката и творческите практики, подготвяйки специалисти с широка творческа визия.
Оценката 9,10 бе присъдена на
докторската програма „Строителни материали, изделия и технологии на производството им“. Програмата е насочена към специалисти, които чрез научни изследвания и задълбочени знания в областта на материалознанието и технологиите разработват устойчиви и иновативни строителни решения.
С получените резултати ВСУ “Черноризец Храбър” затвърждава академичния си авторитет и водещата си позиция
в подготовката на докторанти в областта на архитектурно-строителните науки. Получените оценки отразяват последователната политика на университета за поддържане на високо качество в образователната и научната дейност.