Международният бизнес, връзката между отделните звена на компанията, екипната работа, иновативното и стратегическо мислене, ползването на външни консултанти, експерти, посредници за реализация на бизнес-проектите, инвестиционните решения за излизане на нови пазари, визията на компанията, утвърждаването на търговската марка, справянето с конкуренцията на вътрешния и международния пазар, бяха част от темите, които студенти от магистърските програми „
Финансов и банков мениджмънт и маркетинг“, „
Данъчен и митнически контрол“ и „
Митническо разузнаване и разследване“ дискутираха с експерта от практиката Деница Христова. Тя има над 15-годишен опит в международни и български компании, в които е заемала позиции в търговските отдели, в "Продажби", "Логистика" и други. Бакалавърската и магистърската й степен са придобити в сферата на икономиката, международния бизнес и логистиката.
По време на обучението интерес у студентите предизвикаха и темите за професионалната реализация в чуждестранни компании, а също и знанията, уменията и компетенциите, които е необходимо да притежават експертите. Магистрите се обединиха около разбирането, че за успешната професионална реализация днес е необходимо постоянно надграждане на знания, предвид непрекъснато променящата се глобална бизнес среда.
Ръководителят на магистърска програма „Финансов и банков мениджмънт и маркетинг“ доц. д-р Виржиния Иванова сподели, че студентите от различните магистърски програми са удовлетворени от ясното адаптиране на теорията в практически казуси, проекти, дейности и др. Експертът Деница Христова поздрави студентите с избора им на магистърски програми и сподели, че те имат широк спектър за реализация в различни отдели на компании, банки и други институции в страната и чужбина.